شیوه های تبلیغ

0 794

بهایی سابق :به ما تعلیم می دادند وقتی با مسلمان ها یا سایر ادیان صحبت می کنید از شیوه تشابه با تعالیم و رویدادهای خود آن دین در مقایسه با بهائیت استفاده کنیدو بگوئید هر پاسخی برای خود می دهید ما برای بهائیت می دهیم! وبدین ترتیب آنها را در منگنه بگذارید وبهائیت را اثبات کنید.بعدها فهمیدم این شیوه موذیانه موجب لغزش بسیاری شده است.مثلا وقتی به ما می گفتند: 

“محمد (ص) آخرین پیامبر بوده وپس ازاو پیامبری نخواهد آمد “بگوئید مسیحیان هم عیسی را آخرین پیامبر می دانستندو بدین ترتیب از جواب طفره برو ید … 

در حالیکه اگر طرف مقابل زرنگ بود باید بلافاصله به ما می گفت : تو اول حقانیت خود را ثابت کن بعد خودت را با ادیان مقایسه کن.این کمال نیرنگ است که همه مدعیان دروغین خود را با انبیا مقایسه بکنند و از زندگی آنها برای امر باطل خود شاهد بیاورند…مثل اینکه سکه تقلبی بگوید چون به سکه های حقیقی هم شک می کنند پس اگر به من هم شک کنند شک آنها باطل است! 

به اصطلاح باید به ما می گفتند تو اول برادری خود را ثابت کن بعد ادعای ارث نما! ابتدا ثابت کن این مجموعه اراجیف یک دین است بعد خود را در ردیف ادیان بگذار…. 

 

جویا:

 

دوست عزیز با عرض سلام خدمت شما چنان که در مباحث این جانب با یکی از بهائیان ملاحظه می فرمایید یکی دیگر از روش های تبلیغ این عزیزان تکرار ادعا و اصرار در بیان و صرفا بیان ادعاست. می بینید که شاید ده بار و بلکه بیشتر از این دوست بهایی خواسته ام تا دلیل خود را در اثبات حقانیت بهائیت ارائه دهد ولی هنوز چیزی دستگیرم نشده است. روشی را هم که حضرت عالی فرموده اید اینک دیگر کارساز نیست. حربه ی زنگ زده است. الآن جز تکرار و تکرار و تکرار و تعریف و تمجید بیش از اندازه از بهائیت و تعالیم آن، استدلال دیگری را شاهد نخواهید بود. لطفا بحث های مرا با این دوست بهایی دنبال کنید. 

 

سردبیر:

 

ازحضور پر شور jooya و بحث هایش با دوست بهایی در تالار های مختلف گفتگو خرسندیم شعار این سایت گفتگو مبتنی بر مدرک وارائه سخن مستند است که طرفین بر آن متعهدند. این سایت بهترین فرصت را برای جوانان آزاده بهایی فراهم کرده که مطالب علمی خود را ارائه نمایند و در یک فضای صمیمی پاسخ بشنوند . تا آنجا که بنده مطلعم در تمام سایت های بهائی چنین فر صتی برای غیر بهائیان فراهم نیست که حرف های آنان بلافاصله در سایت منعکس گردد.خود بنده چندین بار در همان سایتی که دوست بهایی معرفی کرد رفته سوال علمی مطرح کردم و روز ها منتظر شدم تا سوال خود را روی سایت مشاهده کنم متاسفانه چیزی ندیدم. در حالیکه الان دوست بهایی نظر خود را آزادانه می نویسد وبا یک کلیک آن را روی سایت مشاهده می کندودر یک فضای دوستانه هم به بحث می نشیند. من از دوست بهایی خواهش می کنم آدرس ما را به سایت های بهایی وجوانان شجاع بهایی بدهند تا به دور از کلیشه ها بحث علمی کنیم. مسلما ثمرات فر خنده ای را شاهدخواهیم بود.

 

افراشته:

 

بهائیان کماکان معتقد به ترک تعصبات و تحری حقیقت وشنیدن سخن مخالفان هستند . البته بنده در مورد ادعای سردبیر تحقیق نکرده ام ولی اگر سایتهای بهائی از درج آدرس سایت بهائی پژوهی (به عنوان یک سایت بیطرف ) خود داری کرده اند قابل بر رسی و سوال است . 

 

جویا:

 

افراشته ی عزیز از شما به عنوان یک بهایی روشن اندیش دعوت می کنم که در گفت و گو های حقیر در این سایت شرکت فرمایید. به عنوان نخستین درخواست خواهش می کنم مطالب سایت را مطالعه فرمایید و حقیر را از نظرات خود آگاه فرمایید. شنیدن سخن مخالفان کافی نیست. پاسخ به پرسش های آنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مجددا از توجه شما تشکر می کنم. 

 

یاس:

 

اخیرا یک جوان ظاهرا بهایی در امریکا که ایرانیی است بنام بخت آور وعضو جوانان جمهوری خواه است وتشکیلاتی دارد و ظاهرا از نزدیکان و تاثیر گزاران بر بوش می باشد مقاله ای در مورد ایران نوشته که در اغلب روزنامه های امریکا چاپ شده است. 

او در آن مقاله گفته ایران بخاطر جنگ آرما گدون که مقدمه ظهور مهدی است نیاز به بمب اتمی دارد وبه این خاطر است که دنبال انرژی اتمی است وباید جلو اورا گرفت. 

من کاری به مسائل سیاسی ندارم فقط می خواستم ببینم آیا بهائیان در اینگونه مسائل نظر شان چیست؟ خوشحال می شوم اگر اطلاعاتی در این زمینه بدست آورم. 

 

دکتر پرویز:

 

در این موضوع که تشکیلات بهائیت خواهان نابودی جمهوری اسلامی ایران است هیچ شک و شبهه ای نداشته باشید . علت آن هم کاملا واضح و آشکار است . این نظام مبتنی بر عقیده به امام زمان حی و زنده استوار است و خواهان فراهم کردن زمینه ظهور ایشان می باشد .در حالیکه بهائیت اصولا به مهدویت شیعی بطور اصولی اعتقاد نداشته و از همه بالا تر دین اسلام را منسوخ و پایان یافته میداند .گسترش روز افزون اسلام خواهی و توجه بیش از حد جوانان مسلمان و غیر مسلمان به تشیع و اسلام راستین همه شیوه های تبلیغی بهائیت را باطل کرده است . انها آرزو داشتند که به مدد نفوذ در حکومت شاه مقدمات تاسیس حکومت بهائی را در ایران فراهم کنند و با پیروزی انقلاب اسلامی خوابی را که دیده بودند به پریشانی تبدیل شد .طبیعی است که این تشکیلات مورد تایید آمریکا همچون وسواس خناس در صدد توطئه چینی و تحریک دیگران برآید . مگر سازمان مجاهدین خلق برای سرنگونی حکومت ایران و از روی کینه همین کارها را نمیکنند . اولین بار مگر همین ها نبودند که غربیها را در مسئله هسته ای ایران تحریک کردند.؟ این قصه سر دراز دارد . 

 

لوتوس:

 

دوست عزیز دکتر پرویز 

من دوستان بهائی زیادی دارم و در مورد این دین اطلاع دارم و تا اونجایی که من می دونم این بنده های خدا از بقیه بیشتر تابع حکومت هستند. اتفاقا تا اونجایی که من اطلاع دارم در زمان شاه هم کم اذیتشون نکردند. من نمیخوام کسی رو تائید یا رد کنم ولی یکمی با انصاف بیشتری در موردشون نظر بدیم حالا چه خوب چه بد.  اونقدرا هم که شما میگی بد نیستن. یه چیزی شنیدی اقای دکتر عزیز البته منو ببخشین واسه این حرفم. 

 

جویا:

 

دوست عزیز جناب لوتوس پس از عرض سلام به اطلاع سرکار می رسانم که سخن در باره ی بهائیان نیست. به نظر بنده بسیاری از بهائیان افراد ساده لوح و چه بسا پاک دل و خیراندیش هستند که فریب تبلیغات و تشکیلات را خورده اند. سخن در باره ی عقاید بهائیت است. بسیاری از بهائیان هم وطنان ما هستند و از آن مهم تر همه ی ما انسان هستیم و مخلوق خداوند. نظر آقای دکتر پرویز هم در باره ی تشکیلات بهایی است نه خود بهائیان بنده به شما دوست عزیز عرض می کنم که متاسفانه در میان سران و تشکیلات بهائیت خلاف گویی و تناقض گویی آن قدر فراوان است که بسیاری از بهائیان از آن خبر ندارند این سایت برای این منظور به وجود َآمده است که « عقاید بهائیت » مبتنی بر کتاب های پیشوایان بهایی مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا واقعیت پنهان سران بهائیت آشکار شود. 

 

لوتوس:

 

جویای عزیز من پیشاپیش از شما معذرت میخوام که متاسفانه مرتبا مخالفت می کنم. ولی فقط و فقط به دلیل اعلام نظر و ابراز احساسات. همونطوری که گفتم بهائی ها از طرف همین کلاسها و به قول شما تشکیلاتشون دستور تابعیت از حکومت رو دارن. و من از اونجایی که قبلا هم گفتم دوستان بهائی زیادی دارم تاحالا عمل و یا کاری که بر خلاف اسلام و حکومت باشه ندیدم.آخه این دکتر عزیز خیلی بد جوری به بنده خدا بهائیا و به قول شما تشکیلاتشون بی احترامی کردن 

موفق باشین و باز هم پوزش می طلبم 

 

جویا:

 

لوتوس گرامی از ابراز نظر و اظهار لطف شما کمال تشکر را دارم. دوست گرامی بی تردید قصد بنده در این سایت بررسی و پژوهش علمی بهائیت به دور از هر گونه تعصب است. به نطر بنده مطلب اصلی آن نیست که بهائیان تابع حکومت اند یا نیستند. اصل مطلب همان است که بارها و بارها تکرار کرده ام ولی مع الأسف هیچ یک از عزیزان بهایی آن را پاسخ نداده اند. سخن اصلی آن است که اصلا بهاء الله چه کاره است؟ به نظر شما پاسخ به این پرسش خیلی سخت است؟ آیا پاسخ به این پرسش منوط به اثبات اسلام است که شما هم به تبعیت از دوستتان جناب میلی آن را خواسته اید؟ چرا هیچ یک از بهائیان حاضر به بیان ادعای جناب بهاء الله و اثبات آن ادعا نیستند؟ چرا بحث های حاشیه ای و بی فایده مطرح می شود؟ چرا به اصل مطلب نمی پردازیم؟ 

 

مراد:

 

ba salam man hamin allan to in site sabte nam kardam kheili saite khobi be nazar mirese enshallah ke harfhay e azizan mabni bar bahse azad sehhat dashte bashi dar panah hagh

 

Xman :

 

سلام دوستان عزیز.من خیلی خوشحال هستم که میتونم حرفهایی به شما بزنم.من داریوش هستم.ماجرایی داشتم با بهائیان که ممکنه جالبه باشه وبه دوستان دیگه اعم ازبهائی وغیره کمک کنه.من تحصیلات خودم روبعدازدبیرستان درفرانسه ودررشته علوم ارتباطات ادامه داده وفارغ التحصیل شدم دوره پرباری بود.ازهرنظر.من دوستی داشتم ایرانی که باهم نشست وبرخاست داشتیم.او مدتی دچارمشکل مالی شدوطعمه خوبی شدبرای مبلغین بهائیت.اون بالاخره به دام افتاد.من بعدها به ایران برگشتم ومدت زمان زیادی ازاون بی خبربودم تا اینکه یک روزبا من تماس گرفت وگفت که میخوادمن روبا یه دوست آشنا کنه.آقای بودکه خودرامنصورمعرفی میکرد.به زودی فهمیدم که اون یک مبلغ بهائی هستش واومده به شکارمغزوپول.ماجرای جالبی هست اگردوستان حوصله داشتن هفته آینده ماجراروبرای شما تعریف میکنم.

(با اجازه دوستان ادامه این بحث رودرتاپیک “مناظره با یک مبلغ بهایی”ادامه خواهم داد. 

باتشکر

 

جویا:

 

جناب اسپرینگ بنده ان شاء الله در فرصتی مناسب برخی از بیانیه ها و ابلاغیه ها و متحد المآل های محافل را به حضورتان تقدیم خواهم کرد تا ببینید که مساله ی تبلیغ در امر چه خصوصیاتی دارد. 

 

بالاخره معلوم شد که آقایان بهائی شرکت کننده در این مباحثات واقعا خوش خیال تشریف داشته و تعصبات بیش از حد جلوی دیدگان حقیقت یاب آنها را گرفته است . این امر بر اساس تحقیقات جامعه شناسان نیز اثبا ت شده است . بطور کلی گروههای اقلیت که همواره برای از دست دادن پیروان خود نگران هستند سعی میکنند با کشیدن حصار تشکیلاتی به دور طرفداران خود آنها را نسبت به عبور از این حصار بترسانند . همانند کودکی که از ترس گم شدن سعی میکند از اطراف خانه شان دور نگردد . 

طرح دیگر این نوع تشکیلات اینستکه به رهبر گروه وسیستم رهبری جنبه تقدس میدهند تا از پیروان خود اطاعت بی چون و چرا طلب کنند . 

مخفی کاری و ایجاد تشکیلات هرمی و تو در تو و ایجاد حد و محدوده اختیار از جنبه های دیگر این نوع تشکیلات می باشد . سخن را کوتاه کرده و به ذکر دو جمله از شوقی آفندی دومین ولی امر عقیم بهائیان در کتاب نظامات بهائی اشاره میکنم : 

1 – بر هر فردی واجب است هیچگونه اقدامی بدون مشورت محفل روحانی ننمایدو البته باید قلبا و روحاقرارمحفل را مطیع و نسبت به آن منقاد باشد . 

2 – باید افراد بهائی به تمام قوا و در کمال صمیمیت قیام بر نصرت نمایندگان محلی و مرکزی خویش نمایند . اطاعت و تمکین قرارهای صادره از آن مراجع عالیه رسمیه بهائی نمایند و آرا و افکار و تمایلات شخصیه خویش را در ظل اراده و تصمیمات هیئات محفلتین در آورند . 

عباس آفندی اولین ولی امر بهائیان نیز در کتاب اصول نظم اداری میگوید : 

آنچه مجلس شور محفل قرار در آن خصوص و خصوصیات دیگر بدهند ؛ کل باید بدون توقف اطاعت نمایند . 

آیا از این جملات معنای دیگری غیر از اطاعت کور کورانه میتوان استنباط کرد . 

 

میلیونر :

 

جناب یعقوب بعد از 1400 سال چی داری؟؟ جدا چی داری که بهش افتخار کنی؟؟ 

1 نمونه ذکر کن تا ببینیم. معنی تقلید را از جناب جویا بپرس بعد به شما میگویند تقلید با تحری حقیقت چه فرقی داره. جویا جان تقلید را برای جناب یعقوب معنی کنید. 

احساس میکنم حسودی بر شما غلبه کرده تشکیلات و جامعه بهایی را میبینید.استقامت احبا را میبنید. نظم و هماهنگی را در جامعه میبینید. افراد جامعه و برخوردهارا میبینید و آنرا با جامعه خود مقایسه میکنید و وقتی نمیتوانید به بحث منطقی بپردازید اینگونه حرفهایی میزنید. جناب جویا شما الان دیدید کسی اینجا تبلیغ بکنه که میخوهید شرایط مبلغ را ذکر کنید؟؟ ما فقط برای جواب گویی آمده ایم و اگر لازم هم باشه جواب نخواهیم داد و شما میتوانید بگویید جواب ندارند. چون هنوز به سئوالات من جواب نداده اید.و قبلا هم گفتم با این کارها اندک خراشی نخواهید توانست به پیکره امر وارد کنید اگر میتوانستید امثال شما افراد زیادی بودند و از جمله همین نویسندگان که در اول سایت سردبیر گرامی آثار اونها را گذاشته تحقیق کنید ببنید بعد از 160 سال چند نفر به خاطر مسائلی از امر برگشتند؟؟و حال هم همینگونه است باز هم به قول دکتر داودی بر چیزی دروغ میگوییند که راست آن اثر بسیار زیاد دارد. 

برای مقایسه در همین سایت بهایی زیاد است یکیش خوده من کدام یکی از شما که میگویید اسلام بهترین دین است و برتر است رفتاری اسلام پسنده داشتید؟؟ 

((به حرمت همین ماه دوباره به شما میگوییم سعی کنید کمی در رفتار خود تجدید نظر کنید)) 

 

جویا:

 

میلی جان مرا که می شناسی؟ لطفا برای من از این شعارها نده. حرف حساب اگر داری بسم الله. راستی از بس با تو سخن گفته ام لحنم کاملا خودمانی شده حمل بر جسارت نکنی ها! نام پرفسور علی مراد داوودی را آوردی از بس حرف های پراکنده می زنی که فرصت نمی دهی افاضات ایشان را بررسی کنم. فقط به یک نکته ی ایشان که خیلی مشعشع است و آن را روی سایت گذاشته ای( اوائلی که آمده بودی) اشاره می کنم. 

ایشان افاضه فرموده است که یکی از دلائل حقانیت دیانت بهایی آن است که درباره اش کتاب و ردیه زیاد نوشته شده است. 

اولا: ممکن است بگویید چند کتاب در معرفی و تبلیغ بهائیت نوشته شده و چند کتاب در رد بهایئت؟ چند سایت و وبلاگ در تبلیغ بهائیت وجود دارد و چند سایت و وبلاگ در نقد و رد این امر مبارک؟ 

ثانیا: اگر به فرض کسی بیاید و منکر یک بدیهی بشود و نخواهد هم بپذیرد که منکر بدیهی شده است و عده ای بخواهند به او تفهیم کنند که این انکار تو خلاف عقل و نقل است، این امر دلیل حقانیت اوست؟ با عرض معذرت می گویند یک بار کسی برای آن که مشهور شود، فکر کرد که چه کار کند و آمد( خیلی ببخشید گلاب به رویتان) در زمزم ادرار کرد. و به این ترتیب اعتراض بسیاری را برانگیخت. او هم همین را می خواست چون به این وسیله مشهور شد. این استدلال دقیقا شبیه همان است که بارها و بارها بهائیان آن را گفته اند و مرتب هم می گویند همان استدلال زنگار گرفته که ما چون کشته داده ایم پس برحق ایم! 

حقیر هم بارها گفته ام که کشته شدن دلیل حقانیت نیست. چنانکه پیروان فرقه های باطل ممکن است خون یک دیگر را هم بی جهت و جاهلانه به هدر بدهند. 

در ضمن خوش انصاف نگاه کن ببین چقدر در این سایت حرف زده و تبلیغ کرده و ( خودمانیم) چیز یاد گرفته ای. عمرا اگر در سایت های دیگر حتی بهایی چنین فرصتی را پیدا کنی! 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =