نقشه بهائیت برای ایران

0 828

مقدمه 

خوشبختانه با شکل‏ گیرى موج بیدارى اسلامى در جهان به دنبال انقلاب اسلامى، زمینه رشد این جریان انحرافى وابسته به شدت کاهش یافته است؛ فضاى فکرى حاکم بر جهان اسلام، دیگر فضاى «جهل»، «سازش» و «تقلید» از غرب نمى ‏باشد. بلکه فضاى «آگاهى»، «خودباورى»، «ایستادگى» و «جهاد» فکرى و عملى در برابر امپریالیسم، صهیونیسم و جریان‏هاى نفوذى ضاله و وابسته است که عملاً فضا براى پذیرفتن سیستم‏ها و ایدئولوژى‏ هاى وارداتى غربى تنگ شده، دیگر شرایط چندان مناسبى براى تبلیغ بهائیت و نظایر آن وجود ندارد و با گسترش موج بیدارى ملت‏ها، وضع از این هم که هست برایشان بدتر مى ‏شود. ضمن اینکه، حمایت آشکار قدرت‏هاى استکبارى از این فرقه، هرگونه تردید نسبت به وابستگى آنها به نظام سلطه جهانى را از ذهن‏ها می‏زداید، که این نیز به ضرر آنها است. موج بیدارى اسلامى، و افول فرقه ضاله، گفتگو با دکتر ولایتى، روزنامه جام جم، ویژه ‏نامه ایام، ش‏29.

از سوى دیگر تشکیلات جهانى بهائیت – که مقرّ آن در اسرائیل (بیت ‏العدل حیفا) قرار دارد – با ناکامى ‏ها و بحران‏هاى شدید درونى مواجه گردیده است. نظیر: 

1. رشد بهائیان ارتدکس که بیت‏ العدل را قبول ندارند و آن را بدلى مى ‏نامند و شعبه‏ هاى خود را هر روز در کشورها زیادتر مى ‏کنند. 

2. رشد بهائیان روشنفکر که به مخالفت با بعضى تصمیمات بیت ‏العدل مى ‏پردازند و از دستورات او سرپیچى مى ‏کنند و تن به سانسورها و تحریفات جدید آن نداده و براى خود تشکیلات جداگانه‏ اى ایجاد کرده ‏اند. 

3. خروج بعضى بهائیان از بهائیت به دین مبین و مترقى اسلام و اقدام به افشاگرى در مورد نقشه‏ هاى شوم بیت‏ العدل و پرده ‏بردارى از تناقضات نظرى و عملى بهائیت. 

4. رشد سایت‏هاى منتقد بهائى در فضاى اینترنت که از نظر علمى اعتقادات بهائیت را به شدت به چالش کشیده و نشان مى‏ دهد که طرفداران بهائیت هیچ‏گونه پاسخ متین و قانع کننده‏اى براى نقدها ندارند. 

5. دروغ درآمدن وعده‏ هایى که مؤسسان بهائیت در مورد ایران اسلامى مى ‏دادند. 

6. آگاه شدن تدریجى افکار عمومى جهانى از ماهیت این فرقه ضاله استعمارى و واقعیت نداشتن شعارهاى فریبنده وحدت عالم انسانى و تساوى حقوق مردان و زنان با آشکار شدن اختلافات بهاء و ازل عباس و محمد على و فحاشى ‏ها و افشاگرى‏ هاى آنان علیه یکدیگر، عقل ستیزى و تناقضات موجود در کتب و تحریفات بیت‏ العدل و موارد بسیار دیگر که تشکیلات بهائیت براى پوشاندن آنها و مقابله با موج عظیم بیدارى اسلامى در جهان تلاش‏هاى مضبوحانه را آغاز نموده است و با تمسک به شیوه گوناگون و امکانات عظیم مالى و تبلیغاتى صهیونیسم و استکبار جهانى، در صدد تبلیغ گسترده فرقه ضاله بهائیت و جذب نیرو در سطح بین ‏المللى و داخل ایران باشند. 

یکم. فعالیت بهائیت در سطح جهانى‏ 

در شرایط حاضر با توجه به جهت گیرى ‏ها و نوع برخوردها علاوه بر اسرائیل که مقر و تشکیلات جهانى بهائیان در آن قرار دارد؛ آمریکا، آلمان، اتحادیه اروپا، سوئد، استرالیا، سوئیس، کانادا، انگلیس و اتریش به عنوان حامیان اصلى این فرقه ضالّه بوده و فعالیت‏هاى گوناگون بهائیت از این کشورها ساماندهى مى ‏شود. در ادامه به نمونه‏ هایى از این فعالیت‏ها در سطح جهانى مى ‏پردازیم: 

1. تبلیغ و مذهب سازى‏ 

فرقه ضاله بهائیت به امر تبلیغات، اهمیت زیادى مى ‏دهد. در این راستا با توجه به نقش خاص و تعیین کننده فعالیت‏هاى فرهنگى و تبلیغى در رشد و گسترش مذهب ‏هاى ساخته و پرداخته دست استعمار، در شرایط کنونى شاهد حمایت‏هاى مادى، تبلیغى و سیاسى بى‏دریغ قدرت‏هاى استکبارى از فرقه ضاله بهائیت در جهت بسترسازى براى فعالیت‏هاى این مذهب استعمار ساخته باشیم؛ تنها به عنوان نمونه در حال حاضر، 400 پایگاه اینترنتى در جهان به تبلیغ مسلک بهائیت مشغولند که بعضاً در پوشش عنوان مقدس «مهدویت» با ارائه اطلاعات وارونه و غلط درباره امام زمان (عج) جستجوگران ناآگاه را به بیراهه کشانند. حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوى آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، 1384، بى‏نا، ص‏14؛ به نقل از روزنامه کیهان، چهارشنبه 19 دى 1386، ص 8. 

از سوى دیگر بیت‏ العدل حیفا، افزون بر میلیون‏ها دلار هزینه براى خرید «فضا» و «وقت» از ماهواره ‏هاى گوناگون و کمک‏هاى چشمگیر به تلویزیون ‏هاى ماهواره ‏اى، مدتى است که تبلیغات رذیلانه‏اى را با هدف تخریب وجهه جمهورى اسلامى در دست اجرا دارد. علاوه بر این رادیو بى ‏بى‏ سى‏ لازم به ذکر است نخستین رئیس رادیو فارسى بى‏ بى سى یک بهائى شناخته شده و معروف بود و هم اکنون نیز بهائیان حضور و نفوذى گسترده در بخش فارس سرویس جهانى بى ‏بى سى دارند.، رادیو فرانسه، رادیو آمریکا، رادیو اسرائیل نیز با تمام امکانات در اختیار این فرقه صهیونیستى هستند و سعى مى‏ کنند این فرقه ضاله در رسانه‏ ها به عنوان یک مذهب و در ردیف ادیان الاهى معرفى شود. تنها در یک نمونه برخى از کشورهاى اروپایى و آمریکایى، اقدام به چاپ و انتشار یک سرى تمبر با نام معرفى ادیان الاهى کرده ‏اند که یکى از تمبرها به فرقه ضالّه بهائیت اختصاص دارد. چاپ این تمبر نشانگر تلاش و شگردهاى مختلف استکبار براى ترویج فرقه ضالّه بهائیت و مقابله با آیین مقدّس اسلام است. ر.ک: خبرنامه فرهنگى – اجتماعى، شماره 133، ص 10 11. 

در این راستا پس از انقلاب اسلامى، آمریکا پناهگاه رسمى و جولانگاه شدید و آشکار این فرقه به عنوان آلترناتیو تشیع در ایران گردید، به نحوى که آیةاللَّه مصباح یزدى در بازگشت از سفر آمریکا در دهه 60 در سخنرانى خود در مؤسسه باقرالعلوم‏ علیه السلام قم گفتند: «آن ایام در آمریکا کنفرانسى راجع به تشیع و انقلاب اسلامى ایران برگزار شده بود که همه گردانندگان آن، حتى خدمتگزاران و چاى دهندگانش، بهائى بودند» حامیان شیطان، پیشین.. 

در کنار این قبیل فعالیت‏ها کلیه بهائیان موظف به تبلیغ بهائیت به هر شخصى و در هر شرایطى هستند. تبلیغ در جوامع مختلف کاملاً سیستماتیک و زیر نظر لجنه مهاجرت و تبلیغ صورت مى ‏گیرد. در این راستا محور مهم تبلیغى بهائیان مهاجرت به دهات و روستاها و فریب دادن افراد ساده ‏لوح و روستائى باشد چنانکه «موژان مومن» از محققان مشهور بهائیت خود اذعان دارد که جوامع بزرگ بهائى در بخش‏هاى فقیر جهان متمرکز است که بى ‏سواد هستند. وى اذعان مى ‏کند که اکنون امر بهائى عمدتاً دیانتى جهان سومى است. او معتقد است که تبلیغات بهائیت در آسیاى شرقى، موفق نبوده و در کشورهائى چون ژاپن و کره جنوبى که آزادى مذهبى برقرار است، وضعیت بهائیت مشابه شرایط در اروپاى غربى است و از رشد مناسب برخوردار نیست. خبرگزارى فارس، 4/6/87. 

افزون بر مشکلات مربوط به ساختار فرقه ‏اى بهائیت، غربیان این فرقه را یک مسلک شبه عرفانى شرقى مى‏ دانند که لباسى به ظاهر از دنیاى مدرن به تن کرده و پوششى است براى لاقیدى مذهبى. از سوى دیگر از جمله دلایل عدم استقبال غرب به بهائیت این است که عقاید بهائى در سیستماتیک کردن و عرضه محققانه تعالیم خود بسیار ضعیف بوده و اساساً عقاید و اصول مذهبى بهائیت از پشتوانه فلسفى و کلامى قابل دفاع عقلى و منطقى برخوردار نیست. تبیین و توضیح این موضوع در بخش بررسى و نقد عقاید بهائیت انجام شده است. 

2. سازماندهى و جذب نیرو 

یکى از مهمترین فعالیت‏هاى فرقه ضاله بهائیت در سطح بین ‏المللى جذب نیرو و سازماندهى یک جبهه مخالف علیه اسلام و جمهورى اسلامى است. آنها از روش‏هاى گوناگون نظیر دادن وام وکمک‏هاى مالى به مستمندان و فقرا، نشستن پاى درد دل افراد، توسل به شعارهایى پیرامون تساوى حقوق مرد و زن، ممنوعیت جنگ و لزوم تحقق صلح جهانى، کمک براى گرفتن پناهندگى و دیگر اقدامات سطحى، سعى در جذب برخى از عناصر ساده ‏اندیش دارند. 

در این راستا شاهد گسترش فعالیت‏هاى تبلیغى و تشکیلاتى این فرقه در اقصى نقاط دنیا خصوصاً کشورهاى اسلامى مى ‏باشیم؛ پس از فروپاشى نظام کمونیستى شوروى، کشورهاى تازه استقلال یافته و همچنین دیگر کشورهایى که نظامشان کمونیستى بود، به عنوان بهترین طعمه براى استکبار مطرح شدند. مردم این کشورها که سال‏ها در اختناق به سر برده بودند و هنوز زمینه‏ هاى مذهبى خود را داشتند با برآمدن هر ندا و صدایى در مورد مذهب به آن جذب مى‏ شدند و این بهترین فرصت براى انحراف مردم ستمدیده بود. آمریکا، انگلیس با پول بادآورده حاصل از غارت سرمایه‏ هاى دیگر کشورها – خصوصاً مسلمان – در همه جا شروع به تبلیغ بهائیت و وهابیت نمودند که از آن جمله مى ‏توان به آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان و آلبانى، اشاره کرد. آنها با فرستادن میسیونرهاى بهائى و پخش پول، کتاب، بورس تحصیلى و… میان مردم و خریدن برخى مسؤولان بلندپایه و نشریات خائن، توانستند بخشى از اهداف فرقه ضاله را در آنجا ترویج کنند و عده ‏اى از مردم را از اسلام حقیقى دور نگه دارند. در چند سال گذشته با تشدید فعالیت فرقه بهائیت در جمهورى آذربایجان، به ویژه باکو که با حمایت دولت آذربایجان انجام مى ‏شود، اعضاى این فرقه تبلیغات خود را در ایران تشدید کردند. اعضاى این فرقه که پیش از این با مرکزیت اسرائیل به فعالیت مى‏ پرداختند، با انتقال مرکز فعالیت‏هاى خود به باکو، قصد تشدید اقدامات خود را در ایران دارند. سایت بازتاب، 19 مهر 1383. 

از سوى دیگر تشکیلات بهائیت پس از استقرار نیروهاى آمریکا در عراق، تحرکات مشکوکى را براى ترویج این آیین خرافى در این کشور آغاز کرده‏ اند. گفته مى‏ شود؛ این نیروها یک محفل ملى در بغداد و چهار محفل ملى دیگر در شهرهاى بصره، موصل و… راه اندازى کرده‏ اند. بنا بر طرح یکى از رهبران ارشد این فرقه، قرار است نیروهاى اعزامى با استفاده از ابزارهایى چون جاذبه هاى جنسى، اقدام به جمع آورى طرفدار براى فرقه خود کنند. یکى از پوشش‏هاى فعالیت عناصر بهائى، مراکز نمایندگى سازمان ملل متحد در عراق است. همچنین با پیشنهاد یک عنصر بهائى مقیم آمریکا به بیت ‏العدل (مرکز سیاسى و تشکیلاتى بهائیت در اسرائیل) این فرقه قصد دارد پس از آرامش نسبى در مناطق شیعه ‏نشین عراق، اقدام به ساخت مکان‏هاى بهائى در آنجا کند. روش دیگر بهائیان استفاده از جاذبه ازدواج به منظور شکار مردان و یا زنان غیر بهائى و اضافه کردن این افراد در سلک بهائیت بعد از ازدواج است و بتدریج فرد گرفتار شده وارد سیستم تشکیلاتى آنان مى‏ شود. به خاطرات خانم مهناز رئوفى در روزنامه کیهان و کتاب سایه شوم (مهناز رئوفى، تهران: کیهان، 1385) مراجعه نمائید. 

3. نفوذ در مراکز علمى جهان‏ 

در حال حاضر بسیارى از مراکز پژوهشى در غرب، به تدریج گرفتار برخى از جریان‏هاى انحرافى وابسته به محافل صهیونیستى و بهائى ‏گرى مى ‏شوند. چنانکه کرسى ایران‏شناسى در بسیارى از مراکز همیشه در معرض اعمال نفوذ افراد و افکار بهائى قرار داد که پس از انقلاب اسلامى جدّى ‏تر شده است و در مورد جلسات علمى و همایش‏ها این امر وضوح بیشترى دارد، به طورى که کمتر همایشى است که به نوعى به مباحث ایرانشناسى به خصوص دوره معاصر مربوط باشد و چندین نفر از بهائیان شناخته شده در آن حضور فعال نداشته باشند. شواهد فراوانى وجود دارد که نشان مى‏ دهد طى سال‏هاى اخیر شمارى از افراد وابسته به جریان بهائیت نه صرفاً بر اساس صلاحیت‏هاى علمى بلکه به صورت عمدى و با هدایت خاص به این مراکز نفوذ کرده‏اند و درست به دلیل ارتباط استوارى که در یکصد سال گذشته میان بهائیت و صهیونیسم بوده، این جریان مورد حمایت لابى ‏هاى صهیونیستى هم قرار داشته و دارد. تعارض امنیت و علم‏آموزى؟، رسول جعفریان، بازتاب، 11 خرداد 1386. 

4. تحریف تاریخ ایران‏ 

سردمداران بهائیت از ابتداى تشکیل این فرقه ضاله تخصص ویژه‏اى در تحریف تاریخ و واقعیت‏ها داشته‏ نمونه‏ هایى از تاریخ‏سازى جعلى و تحریف تاریخ را مى ‏توانید در خاطرات صبحى مشاهده نمائید. و در این راستا دایرةالمعارف ایران موسوم به دایرةالمعارف ایرانیکا توسط یک بهائى که در دانشگاه کلمبیا مشغول است با بودجه آمریکا، افکار صهیونیستى و کمک برخى ایرانیان مقیم خارج در دست تهیه است. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامى، به نقل از رجا نیوز، 9/1/1386.  از نکات قابل توجه در این دایرةالمعارف که مدعى تدوین تاریخ پنج هزارساله ایران است، تحریف آشکار باورها و تاریخ سرزمین‏مان باشد و به دلیل گرایش مدیر ایرانیکا به فرقه بهائیت بسیارى از اعتقادات نادرست و گمراه کننده این گروهک به جامعه ایرانیان نسبت داده شده و حتى روایت تاریخ باستان ایران نیز متأثر از این تحریف آشکار تاریخى است. در بسیارى از قسمت‏هاى این مجموعه تحریف‏هاى جدى در مورد اعتقادات ایرانیان وارد شده و باورهاى نادرست بهائیت به عنوان عقاید دینى ایرانیان جعل شده است. 

5. طرح روحى‏ 

این طرح توسط یکى از بهائیان مهاجر ایرانى به نام «روحى ارباب» در چند سال قبل طراحى و پس از بررسى و اجراى آزمایشى آن در کلمبیا به تصویب «بیت‏ العدل حیفا» – به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیرنده فرقه ضاله بهائیت در سطح جهان – رسید. و به عنوان یک «راهنماى عمل» به تمام محافل بهائى ابلاغ گردید. یکى از مهمترین اهداف «طرح روحى» ایجاد بسترهاى لازم براى افزایش آمار تعداد بهائیان است و مسئولان مرکزیت بهائیت براى ایجاد سهولت در دستیابى به این هدف، با یک برنامه ریزى گسترده، مؤسساتى را تحت عنوان «مؤسسه آموزشى» در کشورهاى مختلف ایجاد کردند که براساس آخرین آمارهاى منتشره از سوى مرکزیت بهائیت تعداد این‏ مراکز آموزشى بیش از یکصد مرکز مى ‏رسد. مرکزیت بهائیت براى دستیابى به اهداف طرح روحى زمان بندى ‏هاى مشخصى را معین کرده که شامل «نقشه‏ هاى پنج ساله» و «نقشه ‏چهار ساله» است. شعار اصلى نقشه پنج ساله، «دخول افواج مقبلین» نام دارد. مؤسسات آموزشى که بهائیان در ارتباط با طرح روحى ایجاد کرده‏اند، افزون بر هیأت مدیره، زیر نظر مشاور قاره ‏اى بهائیت که از سوى «بیت‏ العدل حیفا» معرفى و تأیید شده است، اداره مى‏ گردد. 

تبلیغات فرقه بهائیت در کشورهاى اسلامى، به ویژه خاورمیانه به دلیل حساسیت‏هاى خاصى که در مورد آن وجود دارد، براساس یک استراتژى ویژه‏ اى که از سوى مرکزیت بهائیت بدان نام «استراتژى خاموش و پنهان» داده شده، اداره مى ‏شود و براى تحقق اهداف این استراتژى در کشورهاى مسلمان زمان بیشترى در نظر گرفته‏اند و تا سال 2021 میلادى براى رسیدن به اهداف مورد نظر وقت و فرصت معین کرده ‏اند. ماهیت و اهداف طرح روحى، روزنامه کیهان، 22 شهریور 1385، ص 8. 

در مجموع امروز بهائیت یک تشکیلات بین‏ المللى است و شهر عکا (قبله بهائیان که در اسرائیل قرار دارد) مرکز همبستگى و پیوند آنها با صهیونیسم است. اهداف آنان با اهداف صهیونیسم گره خورده و به یکدیگر احترام متقابل دارند. بیشترین پیروان بهائیت، در کشور آمریکا ساکنند. تشکیلات آنان در تمام کشورهاى جهان – به ویژه کشورهاى آفریقایى و آسیایى – شعبه دارد و براى خود تبلیغ مى‏ کنند. پیوند و همکارى متقابل بهائیت و صهیونیسم، محمدرضا نصورى، مجله انتظار ش 18. امروزه آنان در سطح بین ‏المللى فعالیت خود بر ضد ایران، اسلام و تشیع را به نحوى شدت بخشیده ‏اند و عملاً بهائیت به یکى از بازوهاى پرتحرک نظام سلطه جهانى، به ویژه در خاورمیانه، مبدل شده است. 

دوم. فعالیت کنونى بهائیت در رابطه با ایران‏ 

تشکیلات استعمارى بهائیت همزمان با تحرکات وسیع خود در سطح جهان، سیاست خویش را بر تبلیغ گسترده و علنى در داخل کشور استوار کرده و تلاش مى‏نماید تا با تجدید سازمان بهائیت در داخل، اهداف شوم سیاسى، فرهنگى و اقتصادى خود را به شکل صریح، بى ‏پروا و گستاخانه پیش ببرد؛ تا جایى که مرکز تشکیلات جهانى بهائیت مستقر در اسرائیل به تشکیلات بهائیت در ایران دستور داده است به مناسبت فرا رسیدن یکصدمین سالگرد درگذشت عباس افندى در سال 2021. م باید تا این سال ده در صد از جمعیت ایران بهائى شوند. در این راستا برنامه‏ هاى تشکیلات بهائیت در رابطه با ایران در دو بخش خارجى و داخلى عبارتند از: 

الف. خارج از کشور: 

1. حمایت استکبار جهانى، به ویژه آمریکا، در پوشش دفاع از حقوق بشرآزادى بیان و عقیده که همواره به حمایت رسمى از تشکیلات بهائیت ایران پرداخته است. همانگونه که گذشت پس از پیروزى انقلاب اسلامى، شاهد خیل عظیم قطعنامه‏ هایى هستیم که توسط دولت و نمایندگان آمریکا کشورهاى غربى و مجامع بین ‏المللى در طرفدارى از جاسوسان بهائى و محکومیت ایران به تصویب رسیده‏ اند و تلاش مى ‏کنند در راستاى فشارهاى سیاسى و نظامى خویش، همپاى شرایطى چون صلح خاورمیانه، پرونده هسته ‏اى ایران، آزادى بهائیت را به عنوان یک اقلیت دینى مطرح سازد. جالب این است که برخى روشنفکران داخلى وابسته به مراکز سلطه جهانى، هم به بهانه دفاع از حقوق بشر، از اقدامات خائنانه عناصر بهائى و گروه‏ هاى انحرافى ضاله حمایت مى‏ کنند. شبکه‏ هاى خبرى وابسته به صهیونیسم و رسانه‏ هاى گروهى آمریکا نیز به حمایت‏هاى گسترده تبلیغى براى بهائیت مى‏ پردازند تا در کنار اقدامات دولت و مجلس نمایندگان آمریکا، زمینه‏ ها و بسترهاى لازم را براى تحقق اهداف سلطه جویانه خود توسط بهائیان فراهم آورند. تشکیلات بهائیت در ایران نیز از این فرصت جهت پیشبرد اهداف خویش بهره مى ‏برد. 

2. کارشکنى در روند پرونده هسته‏ اى ایران در آژانس بین‏ المللى انرژى اتمى، در شرایطى که ملت مسلمان ایران راه خود را براى کسب علم و پیشرفت در علوم جدید و مخصوصاً انرژى هسته ‏اى هموار ساخته، کارشکنى و گسترش تبلیغات بهائیان، فشارهاى بین‏ المللى را براى تسلیم و دست کشیدن از این تکنولوژى مضاعف نموده است. بدیهى است چنین خیانت‏هایى از قبل طراحى و برنامه ریزى شده و بیت‏ العدل نیز بار دیگر به وظیفه وجودى خود عمل نماید. جوابیه مردمى کانون فرهنگى رهپویان وصال شیراز به نامه سرگشاده جامعه بهائى ایران به رئیس جمهور، واحد فرق انحرافى. 

3. نفوذ تشکیلات بهائیت در سازمان ملل بعنوان عضو رسمى سازمان غیردولتى ملل متّحد و ارتباط با اپوزیسیون خارج از کشور که از این طریق جهت اعمال اهداف خود در کشورها، بهره مى ‏برد. 

ب. داخل کشور: 

1. تغییر ذهنیت مردم ایران درباره این تشکیلات از یک مسلک منحرف و دستگاه جاسوسى براى بیگانگان، به شهروندانى عادى و بى ‏خطر با شیوه‏ هاى مختلف از جمله مظلوم ‏نمایى و بهره گیرى از محافل جهانى مانند سازمان حقوق بشر. 

2. پخش مداوم شبهات فکرى و عقیدتى در باره اصول و فروع دین اسلام خاصه تشیع، از طریق رسانه ‏هاى دیدارى، شنیدارى و نوشتارى به ویژه اینترنت. 

3. ترویج فمنیسم در جهت معارضه با استحکام و سلامت پایه‏ هاى خانواده و تضعیف احکام اسلام. 

4. تلاش جهت نفوذ در ساختار سیاسى براى دستیابى به اسرار نظام، کم‏ کردن حساسیت‏ها و مقاومت‏هاى مسولان نظام درباره فرقه بهائیت و کمرنگ جلوه دادن خطر این فرقه؛ به عنوان نمونه سران تشکیلات بهائى در ایران با برخى از کاندیداهاى مستقل مجلس وارد مذاکره شده و به این کاندیداها گفته بودند که ما بهائى‏ ها این تعداد رأى داریم و حاضریم به نفع شما وارد صحنه شویم به این شرط که اگر شما وارد مجلس شدید از حقوق ما دفاع کنید. سید کاظم موسوى (گفت و گو)، خبرگزارى فارس، 3/2/1387.  همچنین در این زمینه شاهد دستورالعمل فرقه ضاله بهائیت به پیروان خویش براى شرکت در کنکور سال 1386 مى ‏باشیم؛ این دستورالعمل هنگامى صادر شد که سازمان سنجش ستون مذهب را در فرم‏هاى ثبت نام مراکز آموزش عالى کشور حذف کرد. در چنین شرایطى فرقه ضاله بهائیت تلاش مى ‏کند عناصر خویش را بعد از اخذ مدارک تحصیلى دانشگاهى به مراکز دولتى نفوذ داده و اهداف استعمارى اربابان خود را دنبال نماید. روزنامه جمهورى اسلامى، ستون جهت اطلاع، 11/10/1385. 

5. تلاش براى افزایش جمعیت؛ پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى ایران، بهائیانى که در ایران ماندند على رغم سیاست‏هاى اعلام شده از سوى دولت جمهورى اسلامى در خصوص کنترل جمعیت، در جلسات خود نسبت به این مسئله، با حساسیت برخورد کرده و تصمیم گرفتند که همچنان به تولید نسل و افزایش جمعیت خود ادامه دهند. هدف آن‏ها از این تصمیم عبارت است: 

یک. افزودن جمعیت فرقه بهائیت، جهت گرفتن امتیازات بیشتر، 

دو. منزوى نشدن به دلیل کمى جمعیت در شهرها و روستاها، 

سه. آماده نمودن جوّ براى افزایش فعالیت‏هاى سیاسى خود. ر.ک: خبرنامه فرهنگى اجتماعى، شماره 106، ص 28 و نیز شماره 108، ص 44 45. 

6. تلاش براى بالانشان دادن تعداد بهائیان در ایران به مثابه گامى مقدماتى و محکمه پسند جهت دستیابى به رسمیت قانونى؛ یکى دیگر از شگردهاى تبلیغاتى فرقه صهیونیستى بهائیت تلاش براى بزرگ نمایى تعداد این فرقه در داخل ایران مى ‏باشد چنانکه در بسیارى از آمارها که غربى‏ ها طى سال‏هاى اخیر مى‏ دهند با ارائه آمارى مضحک تعداد بهائیان ایران را حتى از تعداد مسیحیان، یهودیان و زرتشتى‏ ها بیشتر دانسته و مدعى هستند جامعه بهائى ایران بزرگ‏ترین اقلیت مذهبى غیر مسلمان در ایران است. بخش فارسى رادیو فرانسه، مورخه 14/11/1375. 

در دستورى تشکیلاتى نیز، سران بهائیت خواسته‏ اند تا آمار بهائیان حاضر در کشور بزرگ نمایى شده و تعداد را از آن چه که هست، بسیار بیشتر نشان دهند. به این منظور به بهائیان کشور در سر شمارى ‏ها دستور، داده ‏اند که در ستون «دین» یا در ستون «سایر» درج نام «بهائى» کنند. با این همه نتایج بدست آمده از سر شمارى عمومى سال‏هاى 1375 و 1385 نشان مى‏دهد، آمارهاى ادعائى آنها به هیچ وجه صحت ندارد. مطابق آنچه در سایت رسمى مرکز آمار ایران آمده، ر.ک: پایگاه اینترنتى درگاه ملى آمار؛www.sci.org.ir ستون «سایر و اظهار نشده» در سال 1385 تعداد 263199 نفر از 70472846 جمعیت کل کشور (یعنى سى و هفت صدم در صد) بوده است. ضمن آنکه این آمار هم شامل کلیه کسانى است که به هر دلیلى نخواسته‏ اند دینشان را اظهار کنند که شامل همه دگر اندیشان اعم از کمونیست‏ها، توده ‏اى ‏ها، شیطان پرست‏ها، بودائى ‏ها و سیک‏ها و بهائى ‏ها و… مى‏ تواند باشد. اگر سهم بهائى ‏ها از ستون «سایر و اظهار نشده»، پانزده در صد هم باشد شاید بتوان گفت آمار بهائیان ایران در سال 1375 و 1385 حدود 25 و 40هزارنفر تخمین زده شود، که فاصله بسیار زیادى با میزان ادعائى بیت ‏العدل که این آمار را 300 هزار نفر اعلام کرده است، دارد. البته اگر تشکیلات بهائى این آمار را قبول ندارد مى ‏تواندآمار دقیق تسجیلى خود را منتشر نماید. یک احتمال هم مى ‏تواند این باشد که بهائیان بر خلاف دستور تشکیلاتى بیت‏ العدل، به دلایل متعددى از جمله، عدم اعتماد به دستورات سرى آن، برخوردارى از مواهب اجتماعى، شغلى و تحصیلى، خود را در سرشمارى‏ ها مسلمان اظهار نموده تا راحت‏ تر زندگى کنند. این امر البته در بهائیت سابقه هم دارد؛ طبق متون بهائى، عبدالبهاء در فلسطین خود را مسلمان جازده و در نماز جمعه مسلمین شرکت مى‏کرده و خود را مقید به احکام اسلامى مى ‏نمایانده، تا راحت‏ تر زندگى کند. (ر.ک: آمار بهائیان ایران، سایت بهائى پژوهى، 2/9/1386) 

7. بازگشت سرمایه داران و نخبگان فرهنگى (اخراجى یا فرارى ) بهائى به ایران جهت قبضه اقتصاد و فرهنگ کشور و نیز تأمین پشتوانه مالى براى تبلیغ بهائیت و پیشبرد اهداف تشکیلاتى آن. چنانکه در این زمینه شاهد اخبار متعددى نظیر؛ خرید دسته‏جمعى زمین‏هاى شهرک بهارستان اصفهان توسط بهائیان، نفوذ بهائیان در بازار دارو و…، در رسانه‏ ها مى ‏باشیم. 

8. احیاى اماکن مقدس بهائى در ایران از طریق نفوذ در سازمان میراث فرهنگى و سوق دادن ایرانیان و افراد توریست به عنوان بازدید از اماکن باستانى به مکان‏هاى یاده شده. 

9. تلاش براى ارتباط با اپوزیسیون داخل کشور و جلب حما یت آنان از تشکیلات بهائیت ایران. 

10. تلاش جهت نزدیکى با محافل روشنفکرى ایران به منظور پذیرش جامعه بهائى به عنوان عضوى از جامعه مدنى ایران. مردم ایران خواهان انحلال تشکیلات بهائیت، مهدى نائینى، خبرگزارى فارس، 26/6/1387. 

11. نفوذ در سازمان‏هاى غیردولتى NGO(ها) که در عرصه ‏هاى گوناگون ملى و بین ‏المللى از امور امدادى، رفاهى، مذهبى گرفته تا دفاع از حقوق بشر، پناهندگى و توسعه علوم و تکنولوژى و امور زنان و جوانان به فعالیت مشغول مى ‏باشند. 

12. تبلیغ به مسلک بهائیت با اجراى طرح روحى؛ شیوه اجراى این طرح که پنج سال قبل با پیام 26 نوامبر 2003 میلادى بیت‏ العدل حیفا آغاز شد، با فعالیت‏هاى گذشته بهائیان ایران تفاوت اساسى دارد. در حقیقت با ارسال این پیام و آغاز اجراى طرح در ایران، فرقه ضاله بهائیت شیوه تبلیغاتى – هجومى جدیدى را در برخورد با نظام اسلامى ایران در پیش گرفته است. به همین مناسبت در سال 1380 سیزده نفر از بهائیان به اصطلاح مستعد، زیر پوشش‏هاى مختلف از ایران به امارات متحده عربى – دوبى – رفته و در آنجا دوره ‏هاى آموزشى کتاب‏هایى را که براى اجرایى کردن این طرح تدوین و تألیف شده است، آغاز کردند. براى اجراى طرح روحى تاکنون هفت عنوان کتاب تألیف و آماده شده است که عناوین برخى از کتاب‏ها عبارتند از: کتاب گفتگوهاى هدفمند با غیر بهائیان، تاریخ بهائیت، آموزش و نحوه تبلیغ بهائیت و کتابى براى مبلغان فرقه. 

اعزام مبلغین به دوبى، با چند هدف صورت مى‏ پذیرد: 

1. فراگیرى چگونگى تبلیغ گسترده و مخفیانه در جمهورى اسلامى ایران. 

2. فراگیرى راه ‏هاى جدید فریب مسلمانان شیعه ایرانى. 

3. فراگیرى چگونگى انتخاب هدف یا سوژه، بى ‏آنکه گرفتار افراد مؤمن و مأموران اطلاعاتى شوند و این در حالى است که رفت و آمد سالانه صدها هزار مسافر که براى خرید و تفریح به دوبى مى ‏روند، در حقیقت این منطقه را به شکارگاه سرکردگان «بیت ‏العدل حیفا» براى صید نیروهاى ناآگاه جدید مبدل کرده است. مرکزیت بهائیت در حیفا توصیه دارد که در ایران به دلیل حاکمیت نظام اسلامى و وجود شرایط خاص، طرح روحى از سن 16 سالگى آغاز شود و کودکان بهائى از سن 12 تا 15 سالگى و در صورت امکان به همراه بزرگترهایشان با هدف فریبکارى به کارهاى خیریه و عام المنفعه نظیر عیادت از بیماران در بیمارستان‏ها، نظافت پارک‏هاى محل و معابر کوهستانى، مراجعه به آسایشگاه سالمندان و کمک به سالخوردگان بپردازند. در اردیبهشت 1383 بخشى از طرح روحى که مربوط به آموزش راهنمایان و مبلغان بود، به پایان رسید و تعدادى راهنما آماده فعالیت شدند. به همین سبب و بنا به دستور بیت ‏العدل حیفا حرکت و هجوم تبلیغاتى بهائیان به سمت جوامع غیربهائى آغاز شد. 

در این راستا نماینده ارشد بیت ‏العدل و فرد شماره یک و مرجع بهائیان در ایران طى ابلاغیه ‏اى رسمى به کلیه بهائیان ایران تأکید مى ‏نماید: «ما نبایستى فقط به دوستانى اکتفا کنیم که از قبل در زمره دوستان درآمده ‏اند، زیرا این امر به علت محدود بودن دایره این دوستى ‏ها، ناچاراً به تدریج اقدامات ما را محدود و متوقف خواهد نمود و بایستى با طرح دوستى‏ ها و صمیمیت‏هاى جدید و پس از حصول اطمینان از طریق معاشرت‏هاى خانوادگى و گفتگوهاى هدفمند، دایره دوستان مطمئن خود را مرتباً اتساع ببخشیم تا امکان لازم براى یافتن نفوس مستعده فراهم گردد». ماهیت و اهداف طرح روحى، روزنامه کیهان، چهارشنبه 22 شهریور 1385، ص 8. 

پیروان فرقه ضاله بهائیت براساس طرح روحى آویختن به حربه دروغین را نیز جایز مى ‏شمارند. از جمله یکى از اعضاى محفل ملى بهائیت ایران با تکیه بر دستورالعمل بیت‏العدل مبنى بر اینکه باید با افراد غیربهائى ارتباط برقرار کرد، نفوذ در جوامع روستایى و کوچک را زیر این پوشش که ما بهداشت‏یار هستیم و یا به عنوان مسئول براى خدمت به شما آمده ‏ایم، و هر وسیله‏اى براى شناسایى افراد مستعد جذب آنها به بهائیت را لازم مى ‏داند: «اگر فرضاً دوستان ایده‏ هایى را بیان مى‏دارند مانند اینکه بهداشت یار هستیم و…، اینها هدف نیستند، بلکه محملى است براى شناسایى افراد مستعد و اینکه آنها را وارد پروسه مؤسسه آموزش نماییم.» 

او بهره ‏بردارى از دوستان دوران مدرسه، مهاجران فقیر افغانى کمک مالى به خانواده ‏هاى مستمند و ایجاد کلاس‏هاى آشپزى و هنرى، رفت وآمد به کتابخانه‏ ها و سمینارهایى که در فرهنگسراها برگزار مى ‏شود، را وسیله‏اى براى ایجاد ارتباط مخفى و سپس تبلیغ بهائیت مى ‏داند. براساس برنامه طرح روحى هر خانواده بهائى در ایران باید چند راهنما داشته باشد تا بتوانند با خانواده‏ هاى غیر بهائى مرتبط شوند و با این توصیف در هر نقطه‏ اى که یک یا چند خانواده بهائى وجود دارد، خانواده‏ هاى مسلمان و غیربهائى باید در معرض تهدیدات ناشى از تبلیغات بهائیان قرار داشته باشند. اصولاً هدف اصلى تبلیغات این فرقه جذب افرادى است؛ «که از اسلام آگاهى ندارند یا مورد تبلیغ سوء قرار گرفته باشند، تدین نداشته و مقید به مسائل مذهبى نباشند. در کل آن علاقه ‏اى که هر کسى نسبت به دین خود دارد را نداشته باشند. یک عده هم کسانى هستند که فکر مى ‏کنند اگر وارد این تشکیلات شوند، پولدار مى ‏شوند. یا خانم‏هایى که دلشان مى ‏خواهد حجاب نداشته باشند. چون وقتى وارد آن ‏جامعه مى ‏شوند مى ‏توانند حجاب را کنار بگذارند و خودنمایى زیادى براى مردان داشته باشند. آن‏ها مى ‏گویند براى اینکه حرف‏هاى ما را بشنوى باید تعصب را کنار بزنى. فرد هم ذهن خود را از حرف‏ها پاک مى ‏کند و حرف‏هاى آن‏ها جایگزین مى ‏شود» سایه شوم شعارى به نام جستجوى حقیقت، گفتگو با مهناز رئوفى، شبکه خبرى برنا نیوز 29/8/1386.. 

براساس رهنمودهاى طرح روحى، هویت کلیه افراد جذب شده به جلسات دعا باید کاملاً سرّى و مکتوم بماند. این تأکید که بى‏ شباهت به عملکرد گروهک منافقین نیست، تا آن حد است که حتى افراد بهائى مقیم ایران نیز نباید در جریان این امور قرار گیرند. براساس اولویت تشکیلات بهائیت در ایران، کلیه مؤسسات تحت پوشش، از جمله «مؤسسه تربیت امرى»، باید در خدمت مؤسسه آموزش مردمى قرار گرفته و از اردیبهشت 1384 علاوه بر انجام امور ذاتى خود، عملاً مأموریت‏هاى جدیدى با هدف جاسوس‏پرورى به نفع رژیم صهیونیستى اسرائیل و جذب هر چه بیشتر غیر بهائیان فراهم نمایند. سایه شوم(بازتاب) فعالیت‏هاى محرمانه، روزنامه کیهان، پنجشنبه 23 شهریور 1385، ص‏8.

در راستاى تحقق اهداف فوق، تشکیلات بهائیت در داخل ایران دامنه فعالیت‏هاى تبلیغى خود در تهران و سایر شهرها را شدت بخشیده و با اقدامات مختلف از جمله راه ‏اندازى سایت‏ها و وبلاگ‏هاى متعدد، مراجعه حضورى، ارسال کتاب، توزیع اطلاعیه و سى‏ دى در برخى شهرها پیرامون فرقه ضاله بهائیت که حاوى مطالب موهن از جمله معرفى کتب فرقه ضاله بهائیت، مقالاتى در معرفى بیت ‏العدل بهائیت و بهائیان، توهین به مقدسات اسلامى و سایر ادیان توحیدى‏طرح ادعاهاى مکاتب ضد دینى، تکفیر شیعه و ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامى، داستان‏هاى غیراخلاقى و…، به تبلیغ این فرقه اقدام نموده تا بتوانند هوادارانى را در بین جوانان و مردم پیدا کنند. اخیراً نیز در برخى مدارس کشور، دانش آموزان بهائى به انحاء مختلف از قبیل، توزیع جزوه ‏هاى ویژه‏اى که در اسرائیل مختص جوانان چاپ شده ‏اند، شناسایى دانش آموزان کم بضاعت و پرداخت کمک هزینه و تقبل برخى هزینه‏ هاى خانواده ‏هاى آنها، ارسال فایل‏هاى بلوتوث ویژه براى مراحل تکمیلى که حاوى سخنان سرگردگان این فرقه گمراه است، هم شاگردى‏ هاى خود را به آیین ضاله بهائیت دعوت مى ‏کنند. در مرحله نهایى نیز براى رسمیت بخشیدن به فعالیت افرادى که تازه جذب شده ‏اند پارتى‏ هایى در منازل دانش آموزان بهائى با حضور یک مبلغ ارشد! برگزار مى ‏شود و برنامه تخصصى! به این افراد در حوزه مورد علاقه‏ شان داده مى ‏شود. (تبلیغ بهائیت در مدارس کشور، جهان نیوز، 27 بهمن 1387) 

در شرایط فعلى، بهائى ‏ها در عرصه وبلاگ نویسى و اداره سایت نیز فعال مى ‏باشند. همچنین فرقه ضاله بهائیت با پشتوانه عظیم مالى صهیونیسم و آمریکا سرمایه‏ گذارى کلانى را در زمینه اقتصادى و اجتماعى در دست اجرا دارد و با در دست گرفتن نمایندگى تعداد زیادى از شرکت‏هاى فنى و خدماتى در برخى شهرها اعتراض مردم را برانگیخته است. حجت الاسلام حسین جمالى زاده امام جمعه شهرستان جیرفت، روزنامه جمهورى اسلامى، 29/9/1386 صفحه جهت اطلاع. ایجاد آرایشگاه ‏هاى رایگان براى مردان جلسات شب ‏نشینى، ترویج و تبلیغ ازدواج خواهر و برادر، راه ‏اندازى سوپرمارکت‏ها و ارائه خدمات رایگان، اهداى هدایا و بعضاً کمک نقدى به جوانان دختر و پسر، از دیگر اقدامات این جریان جهت جذب به محافل پنهانى خود مى ‏باشد. مبلغان این فرقه پا را فراتر گذاشته و حتى به روستاها مى ‏روند و با سوء استفاده از فقر در مناطق روستایى و محروم به دنبال رفع مشکلات مالى و اقتصادى آنها بوده تا بتوانند پایگاه اجتماعى خود را در بین مردم ارتقا دهند. ر.ک: پایگاه تحلیلى خبرى جهان، گزارش تبلیغ ازدواج با محارم از سوى بهائیت 18/10/1386. 

در برخى استان‏هاى کشور نیز مبلغین فرقه ضاله بهائیت با سوء استفاده از مشکلات اقتصادى برخى از جوانان، آنها را در شرکت‏ها و بنگاه‏ هاى اقتصادى متعلق به خود به کار مى‏ گیرند. در این بنگاه ‏ها علاوه بر اینکه از توان این جوانان در رسیدن به اهداف مالى خود استفاده مى‏ کنند، به تبلیغ عقاید انحرافى فرقه بهائیت پرداخته و از این افراد براى حضور در کلاس‏هاى طرح روحى خود دعوت مى ‏نمایند. تبلیغ بهائیت در بنگاه‏هاى اقتصادى، پایگاه تحلیلى خبرى جهان، 3/12/1386. 

و پس از جذب کسانى هم که مى ‏خواهند از این دایره بیرون بیایند با محدودیت‏ها و تهدیدهاى جدى مواجه مى‏ شوند.

به گفته یکى از بهائیان که پس از آگاهى از ماهیت این فرقه ضاله مشرف به دین مقدس اسلام گردیده؛ «کسانى که وارد بهائیت مى ‏شوند دیگر در اختیار خود نیستند. آزادى ندارند و همیشه تحت نظر هستند. هر مسئولیتى که تشکیلات به اعضا بدهند باید انجام شود. زندگى فرد در اختیار خودش نیست. جلساتى هر ده روز یک بار برگزار شود که شرکت در آن براى همه اجبارى است» سایه شوم شعارى به نام جستجوى حقیقت، گفتگو با مهناز رئوفى، شبکه خبرى برنا نیوز 29/8/1386..

 

منبع:http://porseman.org/q/show.aspx?id=170026 

 

ejt

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 6 =